skip to Main Content

Ajar Anak Menggunting

Hari tu, saya dapati ada sebahagian dari students kelas saya yang masih belum mahir menggunakan gunting. Umur dah 5-6 tahun tapi pegang gunting pun masih perlu dibetulkan. Dalam kelas membaca ni memang kurang sempatlah saya nak mengajar cara pegang gunting…

Read More

Anak Rindu Mommy

Baru sampai dari Muar. Terus pergi ambil Afiah dan Azmina di rumah pengasuh. Menjerit-jerit nampak mommy macam seminggu tak jumpa. Masuk dalam kereta macam-macam nak diadukan. Demamlah, selesemalah. Alahai, baru sehari mommy pergi tinggalkan awak berdua dengan abah, dah macam-macam…

Read More

Bodoh dan Kurang Ajar

Hari tu sedang syok-syok saya mengepam di meja makan, sayup-sayup saya dengar suara Afiah yang bermain di luar rumah. "Tengok sini Afiah buat, bodoh." Saya diam sebentar nak pastikan benarkah apa yang saya dengar. "Tengoklah sini, bodoh, Afiah buat." Terus…

Read More

Apa Bezanya Selepas Berhenti Kerja?

Semalam, selepas tamat Pertandingan Tarian tu, kami lepak-lepak belanja anak-anak Az-Zaffan makan KFC. Sambil tu seorang rakan bertanyakan bagaimana kehidupan saya selepas berhenti kerja. Apakah perubahan dan perbezaan dengan semasa bekerja? Saya terdiam sebentar sebelum memberi jawapan yang saya gembira…

Read More