skip to Main Content

Ubat Pensel?

“Mommy, dapat pen.” “Ini pensel tekan namanya.” “Ini?” “Ini ubat pensel tekan.” “Bila nak guna? Kalau dia sakit?” Ahaks, itulah kita beritahu ubat dimakan apabila sakit. Jadi ubat pensel tekan? Salah guna perkataan mommy ini. Kan dah kena balik. Nor…

Read More

Tarian Gamelan: Timang Burung

Hari ini saya nak kongsikan video persembahan Az-Zaffan. Tarian Timang Burung ini dibuat atas permintaan tuan rumah dan pengantin. Sesungguhnya saya tidak ada asas menari gamelan, jadi suka hati sahajalah buat tarian ini. Asalkan comel penarinya, sudah cukuplah. https://www.youtube.com/watch?v=OB5xghkWIOw

Read More

Anak Rabun Dekat Atau Jauh?

Hari itu suami buat cermin mata baru di A-Look Aeon Tebrau. Oleh kerana Afiah pun kerap mengadu tidak nampak, kami pujuk-pujuk dia untuk buat pemeriksaan mata. Hasilnya di dapati bahawa mata Afiah memang ada isu, cuma pekerja yang memeriksa itu…

Read More

Kenapa Nak Pakai Tudung?

“Kenapa kakak nak pakai tudung?” “Sebab nak tutup aurat.” Padu jawapan tu. Dah agak lama juga dia merengek nak pakai tudung. Mungkin sebab lihat orang sekeliling pakai tudung. Atau mungkin memang Allah SWT gerakkan hatinya lebih awal. Macam-macam syarat mommy…

Read More

Afiah Simpan Wang

Hari ini hari pemberian wang saku untuk Afiah. Menjadi rutin untuk Afiah menuliskannya di dalam buku pengurusan kewangan peribadinya. Huhu. Mula-mula kami kirakan wang yang ada dalam beg dompetnya. Kemudian kami tuliskan. Hari ini Afiah tulis sendiri berpandukan cara mommy…

Read More

Nor Afiah vs Siti Aafiyah

Alamak, sama pula nama si comel pipi merah CTDK dengan si comel pipi merah pakai blusher mommy. Ejaan jer tak sama. Tapi maksudnya sama. Nor Afiah vs Siti Aafiyah. Saya pilih Afiah kerana saya mahukan hidupnya sentiasa dalam kesejahteraan. CTDK…

Read More

Sampai 12 Tahun Kena Minum Susu?

Sedang berjalan-jalan di hypermarket, Afiah panggil, “Mommy, tengok sini.” Ada promosi susu formula. Bukan susu yang Afiah mahu saya tengok. Dia mahu saya lihat hiasan booth itu. Ada astronauts yang boleh masukkan kepala kita tu dan ambil gambar. Datang si…

Read More